«Τώρα με το Flyover και τον κυκλοφοριακό φόρτο το πρόβλημα μεταφέρθηκε και σε νέες περιοχές και είναι ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα επόμενα χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Το ΜΕΤΡΟ σίγουρα θα βοηθήσει έτσι ώστε να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος αλλά είναι καλό να πάρουμε και κάποια άλλα μέτρα», ανέφερε ο κ. Σαρηγιάννης.
Δακτύλιος και τηλεργασία
«Εμείς προτείνουμε λοιπόν τη δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών, δηλαδή αυτό που λέμε δακτύλιο. Δεν προτείνουμε έναν αποκλειστικό δακτύλιο αλλά έναν δακτύλιο που η είσοδος των οχημάτων θα εξαρτάται όχι από την πινακίδα αλλά από την ποιότητα του αυτοκινήτου άρα και το ύψος των εκπομπών που εκλύεται από αυτό. Αν θέλουμε να πετύχουμε μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων στην πόλη μέχρι το 2030, κάτι που το θέλει και η κυβέρνηση, θα πρέπει να είμαστε πιο γενναίοι. Ο μηχανισμός που είδαμε ότι σίγουρα δουλεύει καλά είναι ο μηχανισμός της τηλεργασίας στον τομέα των υπηρεσιών του κέντρου της πόλης μια φορά την εβδομάδα. Αυτό το μέτρο θα βοηθήσει πάρα πολύ στη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων», υπογράμμισε ο κ. Σαρηγιάννης. «Σημαντική είναι και η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των οχημάτων», πρόσθεσε.
Στα κόκκινα η δυτική Θεσσαλονίκη
Σύμφωνα με τον καθηγητή, η δυτική Θεσσαλονίκη έχει μεγαλύτερο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω μεταφορών και των εργοστασίων που υπάρχουν στην περιοχή ενώ στις πιο υποβαθμισμένες οικονομικά περιοχές της πόλης ο μεγαλύτερος παράγοντας ρύπανσης είναι η οικιακή θέρμανση.
Η περιοχή των Βασιλικών Θεσσαλονίκης εμφανίζεται με μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση γιατί συνδυάζει την αμμωνία από τις γεωργικές καλλιέργειες με τη ρύπανση από τις αστικές περιοχές, πρόσθεσε.