Εντός των επόμενων εβδομάδων θα περάσουν στο τελικό στάδιο δύο πρωτοβουλίες του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την παροχή περίπου μισού εκατομμυρίου ψηφιακών υπογραφών με στόχο να διευκολυνθούν οι συναλλαγές με το Δημόσιο αλλά και μεταξύ ιδιωτών.

Πρόκειται για κινήσεις που έρχονται να συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του δημοσίου και στην προώθηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για τις νέες ταυτότητες μέσω του οποίου όλοι οι πολίτες θα έχουν ψηφιακή υπογραφή.

Μέσα στην Άνοιξη θα ξεκινήσει η παροχή 270.000 προηγμένων ψηφιακών υπογραφών προς διαχειριστές επιχειρήσεων μέσω υπηρεσίας που αναπτύχθηκε από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ). Πρόκειται για ένα από τα λίγα έργα που είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση και, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, συνεχίστηκαν με ορισμένες αλλαγές. Στο ίδιο έργο υπάρχει πρόβλεψη (προαίρεση) για παροχή άλλων 108.000 ψηφιακών υπογραφών σε δικηγόρους, συμβολαιογράφους και λογιστές.

Νωρίτερα αναμένεται διανεμηθούν 150.000 ψηφιακές υπογραφές στο προσωπικό 42 φορέων του Dημοσίου που εργάζεται σε υπουργεία, ανεξάρτητες αρχές, την Προεδρία της Κυβέρνησης και την Προεδρία της Δημοκρατίας.

Πρόκειται για άυλες ψηφιακές υπογραφές οι οποίες παρέχονται μέσω ειδικής πλατφόρμας και ο κάτοχός τους δε χρειάζεται να έχει τα γνωστά USBsticks για την επαλήθευση της ταυτότητάς του. Αντίθετα, το σύστημα στέλνει αυτόματα στο κινητό του τηλέφωνο τον απαραίτητο πρόσθετο κωδικό μιας χρήσης. Έτσι μπορούν οι χρήστες να αναπληρώσουν τον κωδικό αν τον ξεχάσουν.

Η ψηφιακή υπογραφή εξασφαλίζει την εγκυρότητα ενός ηλεκτρονικού εγγράφου, δηλαδή προστατεύει την αυθεντικότητα και την ακεραιότητά του. Επιτρέπει στον παραλήπτη ενός εγγράφου να επαληθεύσει την ταυτότητα του υπογράφοντος (αυθεντικοποίηση) και να διασφαλίσει ότι το περιεχόμενό του δεν έχει παραποιηθεί (ακεραιότητα).Οποιαδήποτε αλλαγή στο ηλεκτρονικό έγγραφο μετά την ψηφιακή υπογραφή, την ακυρώνει, και έτσι παρέχει προστασία από αλλοίωση και πλαστογραφία.

Στις αρχές της πανδημίας, τον περασμένο Μάρτιο, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε συνεργασία με την Προεδρία της Κυβέρνησης έθεσε σε λειτουργία την πλατφόρμα για την ψηφιακή υπογραφή και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων του υπουργικού συμβουλίου. Έτσι στα μέσα Απριλίου 2020 κατατέθηκε πλήρως ψηφιακά υπογεγραμμένο σχέδιο νόμου. Η παροχή του μισού εκατομμυρίου ψηφιακών υπογραφών επιτρέψει τον ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό τόσο του δημοσίου, όσο και αρκετών επιχειρήσεων, ενώ διευκολύνει σημαντικά τις συναλλαγές τόσο μεταξύ κρατικών υπηρεσιών, όσο και μεταξύ του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα.

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…