Όσο για το τι θα λειτουργούσε υποστηρικτικά για τις επιχειρήσεις, πέντε στους δέκα βιοτέχνες εκτιμούν πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνέβαλε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από το δίμηνο οικονομικό βαρόμετρο που πραγματοποίησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και αφορά το διάστημα Μαρτίου - Απριλίου. Η έρευνα διενεργήθηκε ηλεκτρονικά σε δείγμα 370 επιχειρήσεων - μελών του ΒΕΘ.
Διαχρονικά και επαναλαμβανόμενα είναι τα περισσότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιοτεχνίες, με το ζήτημα της ακρίβειας -που αποτελεί την πιο νεόκοπη πρόκληση μεταξύ αυτών που δυσκολεύουν την καθημερινότητα των επιχειρήσεων- να αποτελεί την αιχμή του δόρατος.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση «ποιες είναι οι βασικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρησή σας;» το 25,2% απάντησε η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών, το 15,2% η κάλυψη των μηνιαίων υποχρεώσεων, το 14,7% η εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό και όσων απάντησαν πως η έλλειψη ρευστότητας δυσκολεύει τις επιχειρήσεις τους, το 14,9% κατέδειξε το μεταβαλλόμενο φορολογικό πλαίσιο ως αγκάθι για την επιχειρηματικότητα, το 8,7% τον έντονο ανταγωνισμό, ενώ το 6,6% έδειξε ως βασική πρόκληση την πρόσβαση στη χρηματοδότηση.
Δυσκολία στην εξόφληση λογαριασμών και προμηθευτών
Στην εξόφληση των λογαριασμών (ρεύμα, κλπ) απάντησε το 30,9% πως δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει, ενώ το 24,9% εξοφλεί, ασθμαίνοντας, τους προμηθευτές του. Το 15,4% δυσκολεύεται στην καταβολή των δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές, το 15% στην κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, ενώ το 13,8% στην καταβολή των μισθών.
Για το 45% υποστηρικτικά προς τις επιχειρήσεις θα λειτουργούσε η πρόσβαση στη χρηματοδότηση και στα προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας, για το 22,3% η βελτίωση της παραγωγικότητας, για το 11,1% η υιοθέτηση πρακτικών κυκλικής οικονομίας, για το 10,8% ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό όσων εκτιμούν πως ενέργειες για την ενίσχυση της εξωστρέφειας (εξαγωγές, συμμετοχή σε εκθέσεις κλπ) θα μπορούσαν να βοηθήσουν.
Η χρήση του διαδικτύου για την προώθηση των επιχειρήσεων τους (καταχωρήσεις σε ιστοσελίδες, χορηγούμενες διαφημίσεις στο Facebook) συμβάλει στη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή σύμφωνα με το 48,4% των ερωτηθέντων. Το 19,2% απάντησε πως προς αυτή την κατεύθυνση θα συνδράμει η αναβάθμιση της εταιρικής ιστοσελίδας, το 17,8% η δημιουργία εταιρικής ιστοσελίδας, ενώ το 14,6% η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ενισχυμένος ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας
Ικανοποιητική κρίνει την κατάσταση των επιχειρήσεών του το 54%, το 34% τη χαρακτηρίζει ως «καλή», ενώ το 12% ως «κακή».
Στην ερώτηση για το τι περιμένουν τους επόμενους έξι μήνες για την επιχείρησή τους, το 51% αναμένει στασιμότητα, βελτίωση το 33% και χειροτέρευση το 16%.
Να διατηρήσει το προσωπικό του στο επόμενο δίμηνο, δηλώνει ότι προτίθεται το 73% των ερωτηθέντων, προσλήψεις σκέφτεται να κάνει το 20%, ενώ σε απολύσεις προσανατολίζεται μόλις το 7% των συμμετεχόντων στην έρευνα. Σχετικά με τον τζίρο των επιχειρήσεών τους, το 52% απαντά πως παρέμεινε ο ίδιος, το 34% πως μειώθηκε, ενώ το 14% δηλώνει πώς κατέγραψε αύξηση.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας του διμήνου αγγίζει το 3,5%, ενισχυμένος έναντι του προηγούμενου διμήνου, όποτε ήταν στο 1,9%. Σημειώνεται πως πέρυσι το αντίστοιχο δίμηνο (Μαρτίου - Απριλίου) ήταν στο 2%.
Πηγή: voria.gr