Αλλαγή σελίδας στις συγκοινωνίες του δήμου Δέλτα φέρνει ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος, που αναμένεται να μπει στις ράγες στα μέσα του Νοεμβρίου με τον πρώτο του κλάδο από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.

Μέσα σε μόλις 12 λεπτά, χωρίς ενδιάμεση στάση, οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της περιοχής, αλλά και οι φοιτητές που σπουδάζουν στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται από και προς το κέντρο της πόλης και μάλιστα μέσω του τερματικού σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο οποίος παρέχει σύνδεση με την ανατολική πλευρά της πόλης και από τον ερχόμενο Μάρτιο θα φτάνει μέχρι την Καλαμαριά.

Ο κλάδος προς Σίνδο θα λειτουργήσει στις υφιστάμενες γραμμές του ΟΣΕ, όπου κινείται και ο προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα, ο οποίος ήδη εξυπηρετεί την περιοχή. Με τη δρομολόγηση του Δυτικού Προαστιακού τα δρομολόγια θα πυκνώσουν και θα είναι ανά μισή ώρα. Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι στο ένα ευρώ, ενώ θα υπάρχει και μειωμένο κόμιστρο για τους φοιτητές.

Με το ίδιο εισιτήριο οι φοιτητές θα μπορούν να μετακινούνται δωρεάν μέχρι τις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου με λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τα δρομολόγια των οποίων θα ανακοινωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και σε κάθε περίπτωση θα διαμορφωθούν με βάση το ωράριο των τρένων και τις ανάγκες του ΔΙΠΑΕ. Για τον σκοπό αυτό ο Οργανισμός θα διαθέσει τουλάχιστον ένα αρθρωτό λεωφορείο και ενδεχομένως περισσότερα, εφόσον είναι μεγαλύτερη η ζήτηση.

Ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί εάν θα υπάρξει ανάλογη πρόβλεψη για τη μετακίνηση όσων εργάζονται στη Βιομηχανική Περιοχή, για την εξυπηρέτηση των οποίων, βέβαια, λειτουργεί εδώ και περίπου 1,5 χρόνο τοπική γραμμή, χωρίς, πάντως, στάση στον σταθμό της Σίνδου, αλλά σε κοντινό σημείο.


Αλλαγές θα υπάρξουν και στις γραμμές 52 (ΝΣΣ – Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη - Σίνδος) και 52Β (Αριστοτέλους – ΒΙΠΕΘ) που εκτελεί ο ΟΑΣΘ. Για λόγους ασφαλείας θα τροποποιηθεί το δρομολόγιο των λεωφορείων που σήμερα κινούνται στην εθνική, αλλά θα φτάνουν στη Σίνδο μέσω της οδού Μοναστηρίου, όπως και η γραμμή 51 (ΝΣΣ – Σίνδος), την οποία λειτουργούν τα ΚΤΕΛ.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εξάλλου, ήδη γίνονται παρεμβάσεις εξωραϊσμού του σιδηροδρομικού σταθμού της Σίνδου, ο οποίος βρίσκεται σε κακή κατάσταση, ενώ παράλληλα έχει προβλεφθεί η βελτίωση του φωτισμού και η φύλαξή του.


Ο δεύτερος κλάδος
Οι μεγάλες αλλαγές στον συγκοινωνιακό χάρτη του δήμου και της δυτικής Θεσσαλονίκης θα έρθουν με την ανάπτυξη του δεύτερου κλάδου που θα ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και δεν θα διακλαδώνεται προς Σίνδο, αλλά θα ακολουθεί τη διαδρομή προς Διαβατά, Αγχιάλο και βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕ και από εκεί έως τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα του δήμου Χαλκηδόνος. Το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί μέχρι τέλος του 2025 με τη μέθοδο μελέτης – κατασκευής και ο ανάδοχος αναμένεται να προκύψει το 2026.

Για τη συγκεκριμένη γραμμή ακόμα δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι στάσεις. Όπως ανέφερε στη Voria.gr, ο αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, σίγουρες θεωρούνται μόνο οι στάσεις του Αγίου Αθανασίου και της Γέφυρας, που θα γίνουν στους υφιστάμενους σταθμούς. Ο ίδιος σημείωσε πως κρίσιμη είναι η στάση της οδού Επτανήσου, η οποία αφενός διαθέτει χώρο που μπορεί να διαμορφωθεί σε πάρκινγκ, αφετέρου μπορεί να εξυπηρετήσει και την ευρύτερη περιοχή του Κορδελιού, διευκολύνοντας την πρόσβαση σημαντικού πληθυσμού τόσο προς τη ΒΙΠΕΘ, όσο και προς το κέντρο της πόλης και το μετρό.

Το ζήτημα της χωροθέτησης των στάσεων αναμένεται να εξεταστεί σε επόμενο χρόνο, με τον δήμο Δέλτα να ζητά να συμμετέχει στη σχετική διαβούλευση, έτσι ώστε να επιλεγούν χώροι που θα εξυπηρετούν όσο το δυνατόν καλύτερα τους πολίτες και με βασικό κριτήριο να διαθέτουν επαρκή χώρο για στάθμευση, ώστε να μπορεί να γίνεται χωρίς προβλήματα η μετεπιβίβαση.

Ποδηλατόδρομοι και δημοτική συγκοινωνία
Στον σχεδιασμό για το τμήμα της Σίνδου είναι η δημιουργία δύο σταθμών ηλεκτρικών ποδηλάτων, για όσους προτιμούν τις εναλλακτικές μετακινήσεις. Παράλληλα, ο δήμος έχει δρομολογήσει και τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων που θα εξυπηρετεί και τον προαστιακό. Όπως ανέφερε στη Voria.gr η δήμαρχος Δέλτα, Γερακίνα Μπισμπινά, το δίκτυο περιλαμβάνεται μέσα στο έργο βιοκλιματικής ανάπλασης της Σίνδου, το οποίο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Σε επόμενο στάδιο η δημοτική αρχή θα επιδιώξει να δρομολογήσει και δημοτική συγκοινωνία, για την καλύτερη σύνδεση της Σίνδου όχι μόνο με τον προαστιακό, αλλά και με τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες. «Παλαιότερα, στον τότε δήμο Εχεδώρου, υπήρχε δημοτική συγκοινωνία, η οποία για κάποιους λόγους διεκόπη», ανέφερε η δήμαρχος και πρόσθεσε: «Υπάρχουν κάποια λεωφορεία, τα οποία όμως είναι περιορισμένα. Σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι ένα ευρύτερο σχέδιο, το οποίο επιθυμούμε να εντάξουμε σε κάποιο πρόγραμμα, γιατί είμαστε ένας μεγάλος δήμος με μεγάλες αποστάσεις. Για παράδειγμα, για να πάει κάποιος από τη Σίνδο στο Καλοχώρι πρέπει να πάρει λεωφορείο για το κέντρο της Θεσσαλονίκης και από εκεί άλλο λεωφορείο για να φτάσει, ενώ είμαστε δίπλα. Επίσης, θα εξυπηρετήσει και τους μαθητές μας, που χρειάζεται να μετακινηθούν σε άλλη περιοχή».

πηγή voria.gr

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…